طراحی ویلا در رشت گیلان - طراحی ویلا شمال

27 خرداد

طراحی ویلا رشت اقامت در ویلاهای شهرهای ساحلی و سرسبز شمال ایران اغلب با تجربه هایی شیرین و خاطراتی دلچسب همراه است. اما اقامت در ویلای شخصی که مطابق حال و هوا و نیازهای شخصی ما طراحی شده باشد لطف دیگری دارد. حتما شما هم بارها رویای ویلای ایده آل خود را در ذهنتان مرور کرده اید و شاید حالا که در حال مطالعه این مطلب هستید زمان تحقق این رویا فرا رسیده باشد.

 

اگر برای طراحی ویلا رشت یا سایر شهرهای استان گیلان را انتخاب کرده‌ باشید، در این نوشتار با راهکارهایی مفید برای طراحی و ساخت ویلا مطابق شرایط جغرافیایی و دید و منظر این منطقه آشنا خواهید شد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اصول طراحی ویلا لاکچری در رشت را با یکدیگر بررسی نماییم و راه‌کاری بی نقص در این باره به شما ارائه کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه طراحی داخلی در رشت مراجعه نمایید.

 

طراحی ویلا در رشت هستار

 

طراحی ویلا رشت

اصول طراحی ویلا در رشت

برای طراحی ویلا، اصول و قواعدی وجود دارد که بسیاری ممکن است آن را نادیده بگیرند. آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی ویلاها بسیار چشم نواز و لوکس به نظر می‌رسند و برخی دیگر هرچقدر هم که برایشان هزینه شده باشد باز هم جلوه لازم را  ندارند؟ بسیاری این موضوع را به سلیقه معماران و کارفرمایان ربط می‌دهند که تا حدودی هم صحیح است؛ اما موضوع اصلی این است که برای طراحی و ساخت ویلا نیز باید به اصول و قواعد بسیاری پایبند بود.

گاهی ممکن است به علت کوچک بودن ابعاد ویلاها در مقایسه با ساختمانهای آپارتمانی بلند مرتبه، رعایت اصول و قوانین سازه‌ای کم اهمیت شمرده شود. در حالی که الزامات طراحی در تمامی مقیاسها نقشی تعیین‌کننده در دوام ساختمان و امنیت و آسایش کاربران دارند و جزئی ترین الزامات هم باید در طراحی ساختمانهای کوچک مقیاس رعایت شوند.

اما به سوال اصلی خود بازگردیم. چرا برخی ویلاها مانند یک نگین در میان دیگر ویلاها می‌درخشند؟ چند دلیل زیر می‌تواند قضیه را تا حدی روشن کند:

  • جانمایی صحیح فضاها

از جمله نکات مهمی که در طراحی ساختمان یک ویلا نقش اساسی ایفا می‌کند، استفاده صحیح از زمین و جانمایی صحیح فضاهای مختلف خانه مانند سرویس، پذیرایی، اتاق خواب، راه‌پله و... است. اگر کار را به دست مهندسین خبره بسپارید می‌توانند با رعایت همین اصل ساده حتی در کوچک‌ترین زمین‌ها نیز بهترین ویلاها را بسازند و برعکس اگر کار را به دست افرادی غیر متخصص بسپارید،  نتیجه نهایی نه تنها موفقیت آمیز نخواهد بود بلکه می‌تواند منجر به از دست رفته سرمایه شما شود.

  • طراحی نمای ویلا

طراحی نمای یک ویلا نیز به اندازه طراحی فضای داخلی آن اهمیت دارد. نما هویت ویلای شما را تعریف می‌کند. می‌تواند به آن جلوه ای فاخر و لوکس ببخشد و یا حتی در هماهنگی با محیط پیرامونش بی ادعا و ساده ظاهر شود و با وجود سادگی در بین ویلاهای دیگر بدرخشد و تفاوت خود را نشان دهد. به همین دلیل برنامه‌ریزی برای طراحی نمایی منحصر به فرد و کمک گرفتن از مشورت افراد خبره یکی از مراحل بسیار مهم برای دستیابی به ویلای رویایی شما محسوب می‌شود.

 

  • طراحی بر اساس اقلیم و جغرافیا

 هماهنگی طراحی با اقلیم و جغرافیا، هویتی مشخص به ساختمان می‌بخشد و با بازدیدکننده ارتباط برقرار می‌کند. از طرف دیگر رعایت مسایل اقلیمی پیش‌شرط ماندگاری و عملکرد درست ساختمان است و ساده‌ترین مثال آن هم مطابقت بام ساختمان با بارش های فراوان شهر رشت و استان گیلان است. بنابراین حتی حرفه‌ای‌ترین معماران پایتخت هم برای طراحی ویلا در رشت باید به طور کامل با شرایط اقلیمی و جغرافیایی این منطقه آشنایی داشته باشند.

 

  • استفاده صحیح از نور و رنگ

 اغلب ما با شنیدن نام ویلا فضاهایی دلباز و پرنور را به یاد می‌آوریم. در طراحی ویلا باید تا حد امکان به نور طبیعی اجازه ورود به خانه را بدهیم و از رنگ‌هایی درخشان و روشن استفاده کنیم. به‌خصوص اگر محل طراحی ویلا رشت و یا دیگر شهرهای شمالی باشد، با انتخاب صحیح رنگ لطافت و زیبایی محیط پیرامون هم به خانه شما منتقل خواهد شد.

  • رعایت اصول ایمنی ساختمان

بسیاری از افراد اصول ایمنی ساختمان و امنیت ساکنین را در طراحی ویلا در نظر نمی‌گیرند. در حالی که هنگام طراحی ویلا نیز باید به تمامی اصول ساختمان پایبند بود و در چارچوب قوانین نظام مهندسی، طراحی را انجام داد.

  • چیدمان صحیح وسایل

در پایان آنچه زیبایی ویلای شما را دو چندان می‌کند، طراحی داخلی متناسب با طراحی فرم و نمای ویلا است. اگر در هر دو مرحله از یک تیم کمک بگیرید، احتمالاً به ساختار منسجم‌تری دست خواهید یافت و طراحی ساختمان از ابتدا تا انتها کاملاً یکپارچه خواهد بود.

طراحی ویلا لاکچری در رشت

به صورت کلی می‌توان دو سبک را در ویلاسازی‌های شمال کشور متداول دانست. ویلاهای لاکچری و ویلاهای کلاسیک که هر کدام از این سبک‌ها نیز طرفداران خاص خود را دارند.

 در اینجا درباره طراحی ویلا لاکچری در رشت صحبت می‌کنیم و سپس به سبک کلاسیک نیز خواهیم پرداخت. در واقع تخصص ما طراحی لوکس‌ترین ویلاها از نخستین گام تا آخرین مرحله برای شما است. ما در مجموعه معماری هستار، گرد هم آمده‌ایم تا با شناخت سلیقه و خواسته های کارفرمایان و  بررسی نقاط قوت و ضعف سایت و محیط پیرامون ویلای شما، بهترین گزینه را برای شما طراحی کنیم.

اگر زمینی برای ساخت ویلای لاکچری در نظر گرفته‌اید و یا قصد بازسازی ویلایی قدیمی را دارید، بهتر است صفر تا صد کار را به ما بسپارید؛ اما پیش از آن بهتر است سری به گالری پروژه‌های ما بزنید و پروژه هایی که توسط گروه هستار طراحی شده را مرور کنید تا صحت ادعای ما درباره تجربه کافی در این حوزه برای شما روشن شود. آنچه ما انجام می‌دهیم، در چارچوب اصول و الزامات طراحی انواع ویلای لاکچری با امکانات کامل و کیفیت عالی برای داشتن یک زندگی آرام و با رفاه کامل است. همچنین طراحی و اجرای فضای سبز، استخر سرپوشیده و سر باز و اجرای آبنما یا دیگر امکانات مرتبط با محوطه نیز در فهرست خدمات گروه هستار جای دارد.

طراحی ویلا کلاسیک در رشت

از دیگر سبک‌های متداول در طراحی ویلا، طراحی ویلای کلاسیک است که این سبک نیز بنا به خواست کارفرما می‌تواند به بهترین شکل توسط گروه معماری هستار طراحی و اجرا گردد. ویلای کلاسیک و انواع خانه ویلایی در رشت می‌تواند بر اساس سلیقه شما و با مطالعه دقیق اقلیم و جغرافیا طراحی شود و در اجرای آن از متریال‌ها و اِلمان‌های مخصوص همان سبک نیز استفاده گردد. اصولاً ویلاهای کلاسیک شمال کشور را به سازه‌های چوبی آن و همچنین استفاده از رنگ‌های سنتی و کلاسیک می‌شناسند.

 ما با بهره‌گیری از تیمی متخصص و بومی، با آشنایی کامل با جزییات ظریف معماری بومی گیلان طرح هایی نوآورانه را بر پایه معماری سنتی و کلاسیک گیلان ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید پروژه طراحی ویلای خود را با اطمینان کامل و پس از مشاوره با تیم طراحی به ما بسپارید تا طرح اولیه براساس خواسته های شما ایده پردازی شده و در نهایت قدم به قدم بر اساس جزییات مورد نظر شما تکمیل شود.

اقامت در یک خانه ویلایی در رشت با ساختاری کاملاً کلاسیک می‌تواند تحقق رویایی زیبا باشد؛ اما اگر اصول طراحی و اجرای آن و حتی انتخاب مبلمان و دیگر وسایل تزئینی و کاربردی خانه در سازگاری کامل با این سبک نباشد، به سادگی می‌تواند کاربران را دلزده و ناامید کند.

جمع بندی و نتیجه گیری

اگر سال‌هاست رویای داشتن یک ویلای زیبا در شمال کشور را دارید و در جستجوی یک تیم طراحی ویلا در رشت هستید، ما می‌توانیم برای تحقق این رویا شما را همراهی کنیم. ما به شما در عینیت بخشی به تصویر ذهنی‌تان کمک خواهیم کرد و در کنار شما خواهیم بود تا از نخستین مرحله تا آخرین مرحله طراحی ویلای خود را باآسودگی خاطر طی کنید. همچنین از جمله تخصص‌های ما در گروه معماری هستار، مهندسی ارزش ساختمان است.

به این ترتیب که با انجام فرایندهای محاسباتی و همچنین برنامه ریزی مهندسی، هزینه ساخت ساختمان شما را تا حد امکان کاهش داده و بدون کاستن از کیفیت نهایی کار، تنها با حذف فرایندهای اضافه و استفاده از روش‌های مقرون به‌صرفه، هزینه تمام شده کار را به حداقل و ارزش ریالی و کیفی ساختمان مورد نظر شما را به حداکثر می‌رسانیم.