طراحی رستوران در رشت - طراحی داخلی رستوران رشت

14 تیر

طراحی رستوران در رشت تاریخ چندهزار ساله گیلان زمین، خبر از شوق دیرینه مردم این دیار به خوراک و غذا دارد؛ تا حدی که امروزه شهر رشت از این لحاظ، به عنوان یکی از پرتنوع‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود و یونسکو نیز این شهر را به عنوان «شهر خلاق غذا» معرفی و ثبت کرده است. هنوز هم در شهر رشت هیچ چیز مثل رستوران‌های خاص و غذاهای خاص و طعم‌های باور نکردنی، جذاب و گیرا نیست؛

چه برای مردم این شهر و چه برای مسافرانی که از نقاط مختلف جهان به شوق تجربه رستوران‌های خاص رشت به این شهر سفر می‌کنند. در چنین فضای پررقابتی، موضوع طراحی رستوران رشت بسیار پراهمیت است و اگر کسی قصد ورود به این عرصه را داشته باشد، ناگزیر به خاص بودن است. در ادامه این مطلب نسخه‌ای برای تضمین خاص بودن شما معرفی خواهیم کرد و اصول طراحی رستوران رشت و الزامات طراحی رستوران را با هم بررسی خواهیم نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه طراحی دکوراسیون داخلی  رشت مراجعه نمایید.

طراحی رستوران در رشت هستار

 

اصول طراحی رستوران در رشت

رشت، یکی از شهرهای پویا و پررونق ایران است. شور و شوق زندگی و علاقه به کسب تجربه‌های نو در بین مردمان این شهر موج می‌زند. مردم در ابعاد مختلف زندگی به دنبال یافتن بهترین‌ها و به‌روزترین امکانات هستند و این تمایل به نوگرایی در تمام سطوح زندگی از قبیل خوراک، پوشاک، دکوراسیون داخلی، رفتارهای محترمانه و حتی سبک اندیشه، قابل رؤیت است. بنابراین زمانی که قصد تاسیس یک رستوران در رشت را داشته باشید، باید به این موضوع توجه کنید که با وجود اشتیاق فراوان مردم رشت به صرف غذا در رستوران و با وجود شلوغی همیشگی رستوران‌های متعدد این شهر، باز هم طراحی داخلی و سبک چینش رستوران شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

خاص بودن به معنای خلاقیت‌های مثبت و سازنده‌ای که با سلیقه مردم هماهنگ باشد، کاری به نظر دشوار است؛ اما برای گروه طراحی داخلی هستار، یک تخصص به شمار می‌آید. البته که ما برای طراحی رستوران شما از نقطه صفر پروژه تا آخرین مرحله‌ی چیدمان داخلی فضا، ایده‌های متمایزکننده بسیاری داریم و آنچه تا به‌حال به ثمر رسانده‌ایم، بسیار بهتر از این واژه‌ها کیفیت کار ما را توصیف می‌کند. پس شما را به تماشای گالری سایت و مرور پروژه‌های پایان‌یافته‌مان دعوت می‌کنیم. اما پیش از آن، بیایید چند نکته بسیار مهم را درباره الزامات طراحی رستوران در انواع مختلف آن با هم بررسی کنیم.

اصول طراحی رستوران سنتی در رشت

بخش بزرگی از رستوران‌ها و کافه‌های رشت حال و هوای سنتی دارند؛ چرا که سنت بخش جدانشدنی فرهنگ این شهر است و همچنین غذاهای سنتی گیلانی نیز بخشی جدانشدنی از عادات و سلیقه این خطه به شمار می‌روند. به همین دلیل، بسیاری در فکر افتتاح رستوران سنتی در رشت هستند و برای طراحی آن با چالش بزرگی مواجه خواهند بود. اما به نظر شما اصول طراحی یک رستوران سنتی در رشت چیست و چه معیارهایی را باید برای آن در نظر داشت؟ در اینجا به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

  • فضاسازی و چیدمان

اولین اصل، ایجاد فضایی صمیمی، ساده، راحت و در عین حال خلاقانه است. نمی‌توان سنت و مدرنیته را به سادگی در هم آمیخت و انتظار نتیجه‌ای همگون را داشت. برای فضاسازی و چیدمان داخلی یک رستوران سنتی باید تا حد ممکن درباره سبک زندگی مردم همان خطه اطلاعات کسب کرد و سنت را با رعایت سادگی با خلاقیت در هم آمیخت؛ تنها در این صورت است که شاهکار پدید خواهد آمد.

  • متریال در طراحی داخلی

مطالعه جغرافیای یک خطه در طراحی، تاثیر به‌سزایی دارد و هنگام طراحی داخلی، استفاده صحیح و به‌جا از متریال‌های اختصاصی می‌تواند تاثیری خارق‌العاده داشته باشد. به‌خصوص برای موضوع طراحی رستوران رشت، ناگفته پیدا است که چوب و متریال‌های طرح چوب، حصیر، سنگ و مواردی این چنینی اگر در جای صحیحی استفاده شوند، هویت رستوران شما را تضمین خواهند کرد.

  • ادوات لازم برای سرو غذا و خدمات

در برخی رستوران‌های تشریفاتی از میزهای چرخدار پذیرایی، سینی‌های خاص و... جهت سرو غذا و خدمات استفاده می‌شود. برای طراحی رستوران سنتی رشت نیاز است که میز، صندلی، شیوه سرو غذا و بسیاری موارد دیگر در هماهنگی کامل باشند و از ابتدا برای این هماهنگی برنامه‌ریزی شود.

  • استفاده صحیح از رنگ‌ها

وقتی درباره فضای سنتی حرف می‌زنیم، نخستین چیزی که از ذهن عبور می‌کند، تعدد رنگ‌ها است. چیزی که مخصوصاً در جغرافیای گیلان نقشی بسیار مهم ایفا می‌کرده و تاثیر به‌سزایی در ایجاد یک اتمسفر سنتی دارد؛ اما در بسیاری از مواقع طراحان بدون رعایت اصول این کار را می‌کنند و نتیجه، چیزی جز یک آشفتگی بصری نخواهد بود. استفاده صحیح از رنگ‌ها در طراحی داخلی می‌تواند معجزه‌گر باشد؛ مشروط بر اینکه بر اساس اصول و به شکلی خلاقانه انجام شود.

  • استفاده از المان‌های طبیعی

گیاهان زینتی و گلدان‌های خاص می‌توانند به سرسبزی محیط افزوده و فضای گرم‌تری ایجاد کنند. همچنین در صورت امکان، ایجاد یک آب‌نما یا آب‌راه مصنوعی با الهام از طبیعت می‌تواند رستوران شما را به طبیعت سبز و خوش آب و هوای منطقه تا حد امکان نزدیک گرداند. چنین خلاقیت‌هایی معمولاً با در نظر گرفتن پتانسیل‌های فضا، توسط تیم طراحان پیشنهاد می‌شود.

  • نورپردازی

در فضاهای سنتی تلفیق مناسب نور مصنوعی با نور طبیعی امری تعیین‌کننده است. مشتریان رستوران‌ها علاوه بر صرف غذا اغلب به دنبال گذراندن اوقاتی خوش در چنین فضاهایی هستند و نورپردازی مناسب فضا و کنترل روشنایی تاثیر زیادی در کیفیت تجربه افراد حاضر در فضا دارد. رستوران‌های سنتی فضاهایی پرنورتر از کافی‌شاپ‌های دنج و کوچک هستند اما نباید فراموش کرد که نور زیاد هم می‌تواند باعث نارضایتی کاربران شود. بنابراین حفظ تعادل در نورپردازی و روشنایی رستوران‌های سنتی مهم‌ترین اصل است.

اصول طراحی رستوران مدرن در رشت

بخش دیگری از رستوران‌های رشت که در دو دهه گذشته رشد فزاینده و حضور درخشانی داشته‌اند، رستوران‌های فرنگی و مدرن هستند که توانسته‌اند به خوبی جای خود را در فرهنگ به‌روز و مدرن این سرزمین باز کنند. برای طراحی رستوران مدرن در رشت نیز اصول و قواعدی وجود دارد که مانند رستوران‌های سنتی می‌توان به تفکیک درباره آن‌ها صحبت نمود. به عنوان مثال در بخش فضاسازی و چیدمان، هیچ حد و مرزی برای خلاقیت‌های مدرن وجود ندارد اما در عین حال از به کارگیری تزیینات و زوائد غیرضروری هم پرهیز می‌شود تا پیام طراح به ساده‌ترین شکل ممکن منتقل شود. هدف اصلی در طراحی داخلی چنین رستوران‌هایی، رسیدن به یک الگوی نوین و بی‌تکرار است. همچنین متریال‌های متنوع‌تری می‌توانند در این نوع رستوران‌ها با اصولی صحیح و به اندازه استفاده شوند.

درباره رنگ و نورپردازی هنگام طراحی رستوران مدرن، می‌توان به تم موضوعی و منوی رستوران رجوع کرد و تمامی ساختار ممکن را به شکلی خلاقانه همسو با نوع غذا و شیوه سرو آن هماهنگ نمود. به عنوان مثال در فست‌فودها، رنگ‌های شاد چشمگیر و در رستوران‌های فرنگی با غذاها و سبک سرو تشریفاتی رنگ‌هایی تیره، سرد و مات می‌توانند در کنار اشیای درخشان، مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین استفاده از نور نقطه‌ای، الِمان‌های مدرن الهام گرفته از طبیعت و بسیاری ساختارهای خلاقانه دیگر می‌توانند به جذابیت بیشتر فضا و خاص شدن رستوران شما کمک کنند.

طراحی رستوران در رشت با هستار

کارفرمایان گاه با هزاران ایده و گاه بدون هیچ ایده‌ای به سراغ گروه طراحی ما می‌آیند، و وظیفه ما در ابتدا جهت‌دهی ساختار ذهنی کارفرما و شناسایی اهداف و خواسته‌های آنهاست. ما با درک سلیقه و نیازهای کارفرما و در نظر گرفتن پتانسیل‌ها و نقاط قوت پروژه، به کمک شناخت جغرافیای منطقه و حساسیت موجود در طراحی رستوران رشت، از نقطه صفر پروژه تا پایان مراحل چیدمان و راه اندازی رستوران در کنار کارفرمایان خود هستیم و با اطمینان کامل، خاص‌ترین و لوکس‌ترین طراحی و چیدمان را متناسب با ویژگی‌های اختصاصی هر پروژه، برایشان فراهم می‌کنیم.

اگر نگاهی به گالری و پروژه‌های اجرایی گروه طراحی هستار بیندازید، به خوبی در می‌یابید که ویژگی اصلی کار ما، توجه به جزییات و ارائه ایده‌های خلاقانه متناسب با نوع خدمات رستوران در طراحی و اجراست و همین ویژگی، آسودگی خاطر در این زمینه را به شما کارفرمایان عزیز هدیه می‌دهد.