طراحی سالن زیبایی رشت|هستار

22 مهر

طراحی سالن زیبایی رشت|همیشه ایده بهتری هست...| هستار

شما با وارد شدن به یک سالن زیبایی، در نگاه اول مجذوب چه فاکتور یا المانی در محیط می‌شوید؟ آیا رنگ و طراحی داخلی محیط، به تنهایی در جذب بیشتر مشتری برای یک سالن زیبایی، کفایت می‌کند؟ هر کسب و کاری به منظور جلب نظر مشتریان خود و در نهایت رسیدن به سود بیشتر به محیط و المان‌های متفاوتی احتیاج دارد.

طراحی سالن زیبایی رشت

در نظر گرفتن این نکته، تاثیر قابل توجهی بر روی موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. اگر به تازگی یک سالن زیبایی راه‌اندازی کرده یا قصد انجام طراحی سالن زیبایی رشت را دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.
روزانه افراد زیادی، اندکی از وقت خود را در سالن‌های زیبایی، می‌گذارند. بر این اساس ایجاد فضایی آرام، شاد و مثبت در راستای جذب بیشتر مشتری، اهمیت بسیاری دارد. با این حال تنها فاکتور انرژی مثبت محیط در موفقیت یک سالن زیبایی، نقش نداشته و شما به عنوان صاحب کسب و کار باید به تمام راهکارها و اصول طراحی سالن زیبایی، آگاهی داشته باشید.

طراحی سالن زیبایی رشت
در ادامه قصد داریم به شرح نکاتی مرتبط با این موضوع بپردازیم. پیش از پرداختن به این موضوع، لازم می‌دانیم به تجربه و مهارت مجموعه هستار گروپ، اشاره داشته باشیم. اگر قصد راه‌اندازی و طراحی سالن زیبایی خود را دارید به تیم حرفه‌ای ما اطمینان کرده و از ابتدای روند اجرای پروژه تا انتهای آن را به هستار گروپ بسپارید.
مجموعه هستار گروپ بر اساس چهار مرحله مهم، خدمات خود در ارتباط با طراحی محیط‌های مختلف اداری، تجاری، مسکونی، سالن زیبایی و... را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

تفکیک بخش‌های مختلف سالن زیبایی

هر سالن زیبایی، خدمات متعددی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که با توجه به این خدمات به فضاهای اختصاصی نیز احتیاج دارد. تفکیک این بخش‌ها و تخصیص فضای مناسب به آن‌ها همراه با رعایت استانداردها در ایجاد فضایی متفاوت و در عین حال جذاب، اهمیت بسیاری دارد. به عنوان مثال شما برای بخش میکاپ و آماده کردن عروس به فضایی بزرگ و مجهز احتیاج دارید.

طراحی داخلی سالن زیبایی رشت

در مثالی دیگر، بخش براشینگ و شینیون مو به فضایی کاملا مجزا احتیاج دارد. به این دلیل که ممکن است صدای سشوار باعث ایجاد مزاحمت برای افراد در بخش‌های دیگر شود. همچنین بخش‌های اصلی سالن زیبایی مانند پذیرش، اتاق مدیریت و... نیز به طراحی فضایی اختصاصی نیاز دارند.

استفاده صحیح از رنگ‌ها

اگر به کارشناسان هستار گروپ در طراحی سالن زیبایی رشت، اعتماد دارید، این توصیه را از ما پذیرا باشید که رنگ‌ها در جذب بیشتر مشتری، تاثیر شگفت‌انگیزی دارند. اگر شما در انتخاب رنگ دقت و حساسیت لازم را به خرج ندهید، در طولانی مدت بسیاری از مشتریان خود را از دست می‌دهید. همچنین این اشتباه ممکن است، کارکنان مجموعه را نیز از کار در سالن زیبایی، منصرف کند.
در انتخاب رنگ تنها به یک رنگ اکتفا نکنید. معمولا ترکیب دو رنگ مکمل، جذابیت بصری محیط را افزایش می‌دهد. مهمترین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید، انتخاب رنگ‌هایی است که در کنار یکدیگر، آرامش و امنیت را برای مشتریان سالن زیبایی به همراه دارد.

نورپردازی محیط

یکی دیگر از فاکتورهایی که تیم هستار گروپ به عنوان کارشناسان طراحی سالن زیبایی رشت به آن اشاره دارند، نورپردازی مناسب محیط است. نورپردازی در سالن زیبایی باید به شکلی طراحی شود که مشتریان، نتیجه خدماتی که دریافت کرده‌اند را به شکلی واقعی و طبیعی، مشاهده کنند. به همین جهت کاهش نور در محیطی مانند سالن زیبایی، کار چندان معقولی به نظر نمی‌رسد. همچنین وجود نور زیاد در محیط نیز معایب خاص خود را دارد.
البته به این نکته دقت داشته باشید که اگر سالن زیبایی شما به اتاق ماساژ مجهز است، استفاده از نور کم در محیط، انتخابی کاملا هوشمندانه محسوب می‌شود. در واقع شما باید با توجه به بخش‌های مختلف از نورپردازی مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال حضور یک چراغ رومیزی بر روی میز کاشت ناخن از موارد ضروری این بخش خواهد بود.
انتخاب رنگ و نوع نورپردازی، ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند. از این جهت که اگر رنگ‌های به کار رفته در طراحی داخلی سالن زیبایی رشت، تیره هستند، نورپردازی شما باید نور کافی را برای محیط ایجاد کند. همچنین اگر طرفدار نورپردازی با کمترین میزان نور هستید، نباید از رنگ‌های تیره استفاده کنید. با ترکیب دو یا سه رنگ روشن، کم بودن نور محیط، جبران خواهد شد.
تمامی این ترفندها و ایده‌هایی که در طراحی یک محیط به کار می‌روند باید به دست افرادی حرفه‌ای وارد مرحله اجرا شوند. یک ایده و خلاقیت ناب زمانی جذابیت ایجاد می‌کند که مجری آن شخصی باتجربه، دقیق و حرفه‌ای باشد.

 

انتخاب سبک در طراحی آرایشگاه در رشت

تیم هستار گروپ با توجه به سلیقه و نیاز متقاضیان، سبکی مناسب در طراحی داخلی سالن زیبایی رشت، ارائه می‌دهد. شما می‌توانید سالن زیبایی خود را در سبک‌های مختلفی مانند مینیمال، کلاسیک، مدرن و... طراحی کنید. به عنوان مثال اگر به فضاهای ساده علاقه داشته و از شلوغی بیزارید، گزینه مناسب برای شما سبک مینیمال خواهد بود.
هر سبکی ملزومات خاص خود را می‌طلبد. به عنوان مثال استفاده از رنگ‌ها متناسب با سبک انتخابی، اهمیت بسیاری دارد. همچنین وسایل و اکسسوری‌های موجود در محیط نیز باید هماهنگ با سبک، انتخاب و چیدمان شوند.

ارائه خدمات متفاوت

در حال حاضر گروه‌ها و شرکت‌های معماری و طراحی داخلی متعددی در سراسر کشور، مشغول به فعالیت هستند. هر کدام از این مجموعه‌ها نیز به نوبه خود در طراحی دکوراسیون داخلی محیط‌های مسکونی، اداری، تجاری و... حرفی برای گفتن دارند.
با این حال چیزی که مجموعه هستار گروپ را نسبت به دیگر شرکت‌های معماری در شهر رشت، متمایز می‌کند، ارائه خدمات در چهار بخش مهم است. در واقع این چهار بخش، روند اجرای پرژه را مشخص می‌کنند.

هستار گروپ

در سال 1387 تیمی متشکل از افراد فنی و متخصص برای کمک به پیشرفت صنعت طراحی ساختمان، مجموعه‌ای تحت عنوان هستار را تاسیس کردند. این مجموعه موفق و نوین، فعالیت خود را با طراحی پروژه‌های مسکونی شروع کرده و تا به امروز پروژه‌های موفقی را در کاربری‌های مختلف مانند تجاری، اداری، درمانی و... به سرانجام رسانده است.
هستار گروپ فعالیت خود را در پروژه‌هایی محدود نگه نداشته و با گذشت زمان برای ارائه خدمات مشاوره و مهندسی ارزش، فعالیت‌های جدیدی را در مجموعه خود پایه‌گذاری کرد. در ادامه بحث به معرفی این خدمات که شامل مشاور برندینگ ساختمان، مهندسی ارزش و ساخت، بهینه‌سازی معماری و... می‌شود، خواهیم پرداخت.

خدمات هستار گروپ

خدمات این مجموعه به چهار بخش اصلی دسته‌بندی می‌شود که در هر بخش، اصول و قواعد مطابق با استانداردها، انجام می‌شود.

1.    مشاوره طراحی و معماری ساختمان

تیم حرفه‌ای هستار در قدم اول که همان مبحث مشاوره نام می‌گیرد، موارد مربوط به نیازسنجی را بررسی کرده و بر این اساس، اقدامات لازم را انجام می‌دهند. در طراحی ساختمان اداری، تجاری یا مسکونی، نیازسنجی فضای مورد نظر باید بر اساس کاربری مکان به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. به این معنا که کارفرما اطلاعات لازم در مورد کاربری فضای مورد نظر را گردآوری کرده و متخصصان، فضا را بر این اساس، مورد بررسی قرار می‌دهند. همچنین در این مرحله تمامی موارد مرتبط با ضوابط شهرداری و طرح تفصیلی نیز به صورت کامل بررسی می‌شود.
یکی از فاکتورهای مهم در مشاوره و طراحی برندینگ ساختمان، زیبایی‌شناسی است. ساختمان با هر نوع کاربری باید از هر دو وجه زیبایی شهری و زیبایی داخلی، بهره‌مند باشد. هستار گروپ نیز این فاکتور را در نظر گرفته و به کمک نرم‌افزار Revit، طراحی ساختمان را بر این اساس به سرانجام می‌رساند.
در صنعت ساختمان‌سازی، پروژه‌ها به دست سازندگان حرفه‌ای و سازندگان شخصی، کلید خورده و تکمیل می‌شوند. مجموعه هستار توانایی کار با هر دو سازنده را داشته و در بخش سرمایه‌گذاری و ساخت به صورت مجزا، مشاوره می‌دهد.

2.    اجرای پروژه

پس از اینکه تیم طراحی، طرح مورد نظر را طراحی و تکمیل کردند، نوبت به اجرای پروژه می‌رسد. به طور کلی در این مرحله، تیم هستار یا از صفر تا صد اجرا را شخصا انجام داده و یا بر روی پروژه نظارت می‌کنند.
در پروسه نظارت، کارشناسان و متخصصین هستار به صورت هفتگی و ماهانه تا زمان اتمام پروژه از آن بازدید می‌کنند. در این بازدیدها تمام موارد لازم به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال کارشناسان هماهنگی طرح و نقشه با فرایند ساخت را مطابقت داده و در صورت لزوم نکات را به استادکار، یادآوری می‌کنند.
همچنین اگر بخشی از پروژه اجرا به صورت نامفهوم بیان شده باشد نیز تیم هستار، ابهامات موجود را برطرف کرده و اطلاعاتی کامل در اختیار استادکار قرار می‌دهند. در صورت بر عهده گرفتن اجرا نیز تمامی پروسه اجرا و نظارت به صورت هم‌زمان توسط این مجموعه انجام می‌شود.

طراحی سالن زیبایی رشت

3.    طرح و ساخت

یکی دیگر از خدمات مشاوره هستار گروپ، مشاوره ساخت است. به عنوان مثال شما قصد راه‌اندازی یک سالن زیبایی در مکانی خاص را دارید. وظیفه تیم هستار در این مرحله، بررسی صلاحیت آن مکان جهت احداث یک سالن زیبایی است. به این معنی که اگر مکان مورد نظر برای راه‌اندازی سالن آرایشی، مناسب نباشد، تیم هستار با ارائه دلیل و نظر منطقی، شما را از ساخت در آن منطقه، منصرف می‌کند.
همچنین بررسی متراژ بنا و موارد تکمیل‌کننده طراحی داخلی ساختمان مانند تعداد اتاق‌ها، تعداد سالن‌ها، واحد تجاری، تعداد طبقات و... نیز در بخش مشاوره ساخت، تجزیه و تحلیل می‌شود.

4.    مهندسی ارزش

در شرح مهندسی ارزش باید به امتیاز مجموعه هستار در میدان رقابت با رقبای خود، اشاره داشته باشیم. طراحان این مجموعه، BIM را جایگزین استفاده از نرم‌افزار اتوکد کرده و این عامل، مهمترین مزیت رقابتی هستار محسوب می‌شود. در طراحی به کمک BIM تمامی جزییات مانند ابعاد دقیق درب، قطر شیشه پنجره و... به خوبی مشخص شده و نتیجه کار نیز به مراتب بهتر خواهد بود.
اگر اطلاعات کافی در مورد مدل‌سازی اطلاعات ساختمان یا BIM ندارید، باید این‌گونه بیان کنیم که فناوری BIM، شرایطی را فراهم می‌کند تا طراحان، طرح‌های مورد نظر خود را در ابعادی واقعی ترسیم کرده و توانایی مشاهده از زوایای مختلف به طرح را داشته باشند.
مجموعه هستار گروپ، فناوری مدل‌سازی اطلاعات ساختمان را به کمک نرم‌افزار Revit انجام می‌دهد. یکی دیگر از مواردی که به عنوان مزیت رقابتی هستار نسبت به دیگر رقبای خود، شناخته می‌شود، استفاده از فناوری VR است. تیم حرفه‌ای هستار پیش از اجرای پروژه، تمامی بخش‌های مورد نظر را به وسیله عینک‌های مخصوص VR برای کارفرما به نمایش می‌گذارد. به عنوان مثال اگر پروژه یک سالن زیبایی باشد، این امکان وجود دارد که بخش‌های مختلف سالن زیبایی مانند پذیرش، اتاق عروس، اتاق رنگ مو و... با جزئیات به مخاطب، نمایش داده شود. استفاده از این فناوری در هر نوع کاربری و طراحی داخلی، امکان‌پذیر خواهد بود.

سیر تکمیل پروژه در هستار گروپ

در مجموعه هستار تکمیل پروژه با گذراندن مراحل مختلفی به سرانجام می‌رسد. در قدم اول متقاضی یا کارفرما، درخواست خود را ثبت و ارسال کرده و مجموعه هستار بررسی‌های لازم را بر روی آن انجام می‌دهند. پس از توافق طرفین، انعقاد قرارداد انجام شده و تیم کارشناسان، طرح اولیه را به مشتری ارائه می‌دهند. در قدم بعدی نیز تمامی ابهامات برطرف شده و بر اساس تخصص کارشناس و نظر کارفرما، طرح نهایی آماده شده و تحویل داده می‌شود.

در دوره‌ای که کسب و کارها به سرعت در حال رشد هستند، ارائه خدمات متفاوت و جذب مشتری بیشتر، فرایند دشواری است. عاملی که هستار گروپ را به مجموعه‌ای ارزنده تبدیل می‌کند، شناخت کامل مخاطب و نیازهای اوست. این شرکت تمامی خدمات و مشاوره‌های خود را در راستای این شناخت، برنامه‌ریزی کرده و در میدان رقابت از رقیبان خود پیشی گرفته است.
در آخر مجموعه ما به شما این اطمینان را می‌دهد که نتیجه طراحی سالن زیبایی، به امضای مخصوص شما و کسب و کارتان، تبدیل خواهد شد.